SIDEBAR
»
S
I
D
E
B
A
R
«
Barnvagnsövningar för att gå ner i vikt
July 3rd, 2014

Många pratar om barnvagnsträning nuförtiden. Du kan inte ta dig iväg och träna som du gjorde förr, utan måste ta hand om ditt barn. Därför måste du träna tillsammans med barnet. Tillsammans med barnvagnen. Barnvagnsövningar har sprungit ur detta behov och har utvecklats och blivit verkligen bra. De olika barnvagnsrörelser du kan göra kan vara både roliga och hålla dig i form samtidigt som du tar hand om ditt barn. Så du behöver verkligen inte välja bort bra träning bara för att du tar hand om ditt barn.

Här är några motionstips:

Uppvärmning: Stretcha lite, och få igång kroppen genom att utföra någon form av huvud – och axelrullningar. Du kan sedan börja med att ta en promenad. Håll axlarna nedåt och ryggen rak. Gå i omkring fem minuter eller tills du känner att din kropp värms upp.

Utfall: Stå bakom vagnen. Sträck ut dina armar på varsin sida och håll ryggen rak. Ta ett stort steg framåt med höger ben. Det skall böjas i 90 grader, så att låret är parallellt med marken. Håll vänster knä nära marken, i närheten av barnvagnen. Återgå sedan till stående position igen, och fortsätt att göra utfall framåt.

Bröstpress med en arm: Den här övningen är utmärkt efter graviditeten och fokuserar på dina bröstmuskler. Ställ dig bakom din barnvagn, med en hand på styrstången. Se till att armbågen är böjd. Du kan förlänga den under skjutrörelse. Använd den armen för att skjuta vagnen.

Mer information om barnvagnar hittar du hos http://www.syskonvagn.org

 

 


Comments are closed

»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa